Breve descrición
|
Características musicais
|
||
CANTIGAS
DE MARTÍN CÓDAX
|
FONTE:
Pergamiño
Vindel
CONTIDOS:
Sete
cantigas de amigo, datadas a mediados do século XII. Compostas por dísticos
sinxelos máis refrán.
|
TIMBRE
|
Probable
canto solístico con acompañamento de instrumentos nun segundo plano
|
MELODÍA
|
Articulación
neumática
Influencias
de diversos ámbitos:
-
Canto gregoriano: polo uso de entoacións salmódicas
-
Popular: polo uso dun ámbito estreito e movementos por graos conxuntos
|
||
RITMO
|
Uso
de notación post-gregoriana que non chega a ser mensural, polo que non hai
información de ritmo. Importancia da relación dos acentos textuais coa música
|
||
FORMA
|
Estrófica
con lixeiras variacións mas estrofas e mesma música no refrán
|
||
CANTIGAS
DE SANTA MARÍA
|
FONTES:
Códice
de Toledo
Códices
Escorial:
-
Códice dos músicos (E1)
-
Códice Rico (E2)
Códice
Florencia
CONTIDOS:
Máis
de catrocentas cantigas adicadas á Virxe María, datadas no século XIII.
Os
manuscritos amosan cantigas narrativas e cantigas de loor
|
TIMBRE
|
Pezas
para ser cantadas de xeito solístico, con posibilidade de certas
intervencións corais nos retrousos.
Podería
haber acompañamento de instrumentos musicais, mais non con certeza os que
figuran representados nas miniaturas
|
MELODÍA
|
-
Ámbito amplo
-
Combina graos conxuntos con pasaxes de máis dificultade → interpretadas por
profesionais
-
Contornos en arco: estrofas con tesitura máis grave que retrousos
|
||
RITMO
|
A
notación cadrada semi-mensural levou a varias interpretacións:
-
Mensural: aplicando patróns rítmicos, sobre todo ternarios.
-
Mensural contextual: máis flexible que mestura fórmulas rítmicas e ritmos
binarios e ternarios. Utiliza como medio de control o isosilabismo.
|
||
FORMA
|
Variadas:
-
Estrofa + retrouso: son as máis
abundantes, presentando esquemas sinxelos ou máis complexos como os de baladas,
rondeles, virelais ou mesmo himnos
-
Formas abertas
|
||
CANTIGAS
DE DON DINÍS
|
FONTE:
Pergamiño
Sharrer
CONTIDOS:
Seis
cantigas de amor, datadas na segunda metade do século XIII
|
TIMBRE
|
Probablemente
para ser cantadas a solo con acompañamento dun instrumento
|
MELODÍA
|
Ámbito
medio de oitava
A
base de motivos, que presentan ás veces fórmulas mnemotécnicas.
Cadeas
de terceiras, características do canto gregoriano.
Articulación
músico-textual neumática
|
||
RITMO
|
Complexo,
xa que aínda que a notación é modal nos comezos, pérdese no resto da peza.
Uso
do isosilabismo.
Íntima
relación entre acentos textuais e música
|
||
FORMAS
|
Variadas:
oda continua, balada, estrofa con versos e mesmo rondeau
|
Blog ligado ao libro impreso homónimo, que ofrece recursos para o estudo da música en Galicia desde os albores da historia ata os nosos días.
xoves, 16 de xaneiro de 2014
Esquemas sobre a música en Galicia
Xa dispoñibles nesta páxina algúns esquemas explicativos sobre a Historia da música en Galicia en formato PDF na nosa sección de Recursos. Aquí tes un exemplo cos trazos musicais das cantigas en galego-portugués na Idade Media:
Subscribirse a:
Publicar comentarios (Atom)
Ningún comentario:
Publicar un comentario